• Snabb leverans
  • Personlig service
  • Kvalitetsprodukter
Sök
Sök
Mina sidor
Mina sidor
Företag | Privat
Startsida Vanliga frågor och svar

FAQ Office Depot

Välkommen till Office Depot's frågor och svar 

Här kan du hitta svar på de vanligaste frågorna vi får. Har du frågor om ditt enskilda ärende är du istället välkommen att kontakta vårt kundcenter.

Kontakta oss:

E-mail: kundcenter@officedepot.se

Telefon: 020-560 560

 

Här hittar du de vanligaste frågor till oss och svaren till dessa från vår Kundcenter. 

   
   
   
   
   
   
   

Hur gör jag för att skapa konto?

Hur gör jag om jag glömt mitt användarnamn eller lösenord?

Hur gör jag om jag vill ha en fakturakopia?

Hur kan jag spåra min order?

Hur reklamerar jag en leverans som är skadad?

Hur returnerar jag en produkt?

Hur gör jag om en produkt saknas i min order?

Vilka betalsätt finns?

Hur gör jag om jag har felaktiga bolagsuppgifter på mitt kundnummer?

 


Hur gör jag för att skapa konto?

Svar: För att skapa ett konto via webshopen gör du så här:

1. Gå in på www.officedepot.se.

2. Tryck på knappen ”Skapa konto”.

3. Klicka i rutan Företag, Privatperson eller Offentlig förvaltning.

4. Fyll i uppgifterna under ”Registrera konto” och klicka på ”Skapa konto/Gå vidare”.

5. Inloggningsuppgifter såsom användarnamn och lösenord skickas i ett separat mejl till den mejladress du angav.

 

Hur gör jag om jag glömt mitt användarnamn eller lösenord?

Svar: För att få ditt användarnamn eller lösenord skickat på nytt, gör så här:

1. Tryck på ikonen ”Logga in” på startsidan i webbshopen.

2. Klicka på ”Har du glömt användarnamn…”

3. Skriv in din epost-adress.

4. Klicka på ”Skicka”.

5. Öppna din mejl.

6. Klicka på länken ”Byt lösenord här”.

7. Skriv in och bekräfta nytt lösenord.

 

Hur gör jag om jag vill ha en fakturakopia?

Svar: Om du vill ha en fakturakopia kan du antingen kontakta Kundcenter på tel 020-560 560 alternativt logga in i vår webshop. För att få en kopia av fakturan via webshopen, gör så här:

1. Logga in med användarnamn och lösenord.

2. Tryck på knappen ”Mitt konto”.

3. Tryck på ”Orderhistorik”. Här kommer du att hitta alla order lagda på kundnumret (inte bara användaren) under den tidsperiod du väljer.

4. Välj datum (högst 3 månader bakåt i tiden).

5. Klicka på ordernummer eller ”Visa”.

6. Ladda ner faktura. Fakturan laddas ner som PDF till användarens dator.

OBS! Det går endast att ladda ner fakturan om ordern är levererad och inte avser en samlingsfaktura.

 

Hur kan jag spåra min order?

Svar: För att spåra en order kan du antingen kontakta Kundcenter på tel 020-560 560 eller logga in i vår webshop. Ha gärna ditt ordernummer/fakturanummer till hands om du kontaktar Kundcenter via telefon. För att spåra ordern i webshopen, gör så här:

1. Logga in med användarnamn och lösenord.

2. Tryck på knappen ”Mitt konto”.

3. Välj ”Orderhistorik”. Här kommer du att hitta alla order lagda på kundnumret (inte bara användaren) under den tidsperiod du väljer.

4. Välj datum (högst 3 månader bakåt i tiden).

5. Klicka på ”Kolli-ID”.

  

Hur reklamerar jag en leverans som är skadad?

Svar: Vid dold skada på leveransen ska den reklameras inom 7 dagar från ankomstdatum. Vid synlig skada måste det noteras direkt till transportören då leveransen sker.

Kontakta alltid Office Depots kundcenter vid samtliga reklamationer på telefon 020-560 560 eller via epost till kundcenter@officedepot.se. Ange gärna ordernummer/följesedelsnummer samt ta en bild på skadan.

 

Hur returnerar jag en produkt?

Svar: För att returnera en produkt samt erhålla en retursedel, kontakta Kundcenter på tel 020-560 560 eller via epost till kundcenter@officedepot.se för godkännande av returen. Observera att vissa artiklar inte omfattas av returrätten. Returfrakten betalas av dig som kund. När Office Depot mottagit och godkänt returen skickas en kreditfaktura, alternativt genomförs återbetalning till det kort som användes vid kortköp. Ange gärna ordernummer/fakturanummer samt artikelnummer på den returnerade produkten.

 

Hur gör jag om en produkt saknas i min order?

Svar: Kontakta Kundcenter på tel 020-560 560 eller via epost till kundcenter@officedepot.se om en artikel saknas i ordern. Ange gärna ordernummer/fakturanummer samt artikelnummer på produkten som saknas.

 

Vilka betalsätt finns?

Svar: I samband med att du slutför din beställning visas aktuella betalningsalternativ. Alternativen är faktura eller konto- och betalkort. Privatpersoner kan endast betala med konto- och betalkort.

 

Hur gör jag om jag har felaktiga bolagsuppgifter på mitt kundnummer?

Svar: Vid ändring av bolagsuppgifter på kundnumret, mejla till kundcenter@officedepot.se